Automatizačný scenár na prepojenie Děkovačky so službou Ecomail

25. 9. 2024

Zaobstarali ste si Děkovačku, vymysleli ste neodolateľnú ponuku a ľudia na ňu klikajú. V Děkovačke vidíte, že máte množstvo kontaktov, ale v e-shope je objednávok poskromne. Čo s tým? Pravdepodobne s kontaktmi ďalej nepracujete a spoliehate sa na to, že uskutočnia impulzívny nákup. Kiežby to bolo také jednoduché 🙃

Tento článok je pre všetkých prevádzkovateľov e-shopov, ktorí používajú Děkovačku a ako mailingový nástroj si vybrali Ecomail. Ukážem vám, ako si pripraviť jednoduchú automatizáciu, ktorá vám pomôže získané kontakty zohriať (teda pripraviť ich na nákup) a neskôr ich popostrčiť ku konverzii (ideálne k nákupu).

Prepojenie Děkovačky s Ecomailem

Konkrétny postup prepojenia nájdete tady. Ja vám odporúčam pre kontakty z Děkovačky založiť samostatný zoznam Děkovačka, do ktorého budete kontakty posielať. V administrácii tak budete mať vždy rýchly vizuálny prehľad počtu kontaktov.

Ecomail síce tvrdí, že viac zoznamov by ste pre jeden e-shop mať nemali, ale ak za tým máte stratégiu, tak to rozhodne nevadí. My máme u niektorých klientov 20+ zoznamov a veľmi nám to pomáha pri segmentácii zdrojov.

Ak máte viac zoznamov, odporúčame ich ručne nastaviť tak, aby sa odhlásenie premietlo medzi viaceré zoznamy – toto nastavenie je potrebné urobiť priamo v Ecomaile.

Nastaveni pro vice seznamu Ecomail

Po prepojení sa s novým kontaktom stanú dve veci (za predpokladu, že máte zapnutý tarif, ktorý vám kontakty odovzdáva):

  1. Děkovačka odošle používateľovi zľavový kupón, ktorý ste zadali v administrácii Děkovačky. Ak používateľ kupón nevyužije a nenakúpi, tým jeho zákaznícka cesta u vás končí.
  2. Děkovačka odovzdá kontakt do Ecomailu, kde s ním môžete pracovať, ako uznáte za vhodné (používateľ totiž potvrdil, že súhlasí so zasielaním marketingových oznámení).

Automatizácia k prehláseniu kontaktov

Ak ste leniví, môžete si jednoducho nastaviť prehlásenie kontaktov do vášho hlavného zoznamu, čím sa kontakty dostanú do vašej všeobecnej uvítacej automatizácie (ak ju máte). To vykonáte tak, že si vytvoríte novú automatizáciu, kde použijete:

  • Trigger: Prihlási sa do zoznamu
  • Nová akcia: Prihlásiť do zoznamu (vyberiete váš hlavný zoznam)
  • Nezabudnite automatizáciu ukončiť

Automatizace Dekovacka a Ecomail 1

Tým vám kontakty zostanú v zozname Děkovačka (a môžete si tam pomocou segmentov zisťovať napríklad počet kontaktov s nákupom), ale zároveň budú zaradené do klasických automatizácií a rozosielok.

TIP: Ecomail berie každý e-mail ako jeden kontakt, takže aj keď je vo viacerých zoznamoch, platíte zaň len raz.

Špeciálna automatizácia na kontakty z Děkovačky

Náročnejšia a lepšia cesta je však vytvoriť si automatizačný scenár na mieru kontaktom z Děkovačky. Títo ľudia vás totiž vo väčšine prípadov vôbec nepoznajú a je vhodné sa im najprv predstaviť, než ich začnete bombardovať zľavovými kupónmi na tovar, ktorý nepoznajú a pravdepodobne ani nepotrebujú.

Nastavte si teda automatizáciu, ktorá používateľom po určitej dobe pošle sadu e-mailov (alebo len jeden, to je na vás), kde im:

  • Pripomeniete nevyužitú zľavu a vytvoríte urgenciu (napr. odpočet platnosti kupónu)
  • Predstavíte svoj produkt a problém, ktorý riešite (napr. „Vyriešili sme problém so zaspávaním – vyskúšajte naše magnézium a zaspíte do piatich minút.“)

V ideálnom prípade túto automatizáciu spustíte len pre kontakty, ktoré u vás po zaslaní kupónu z Děkovačky nenakúpili. Tí, ktorí nakúpili, už totiž pokračujú v automatizáciách vášho hlavného zoznamu.

Založte novú automatizáciu s týmto nastavením:

automatizace Ecomail a Dekovacka 2

Kliknite na možnosť Create Blank Automation (Vytvoriť prázdnu automatizáciu), aby ste nenačítali žiadny predpripravený skript, a môžete začať vytvárať.

Ako spúšťač automatizácie použijeme položku Prihlásiť sa do zoznamu. Ak už nejaký čas používate Vďakyvzdanie a máte kontakty v Ecomail, odporúčam pridať aj Spúšťač Spustiť teraz, ktorý spustí automatizáciu raz pre všetky doteraz zozbierané kontakty (potom môžeme spúšťač odstrániť).

Potom použijeme akciu Wait a za ňu umiestnime Condition. Pomocou Podmienky zistíme, či kontakt už nakúpil, a ak áno, automatizáciu pre tento kontakt ukončíme. Čas čakania si môžete určiť sami.

Automatizace Ecomail a Dekovacka 3

Automatizace Dekovacka a Ecomail 4

Uistite sa, že ste zo zasielania vylúčili kontakty, ktoré sú u vás zaregistrované už dlhší čas (a prešli bežnou uvítacou automatizáciou) alebo u vás nedávno nakúpili. Túto podmienku nemusíte nevyhnutne riešiť, ale v prípade veľkých e-shopov je prekrytie existujúcich zákazníkov oproti zoznamu s poďakovaním pomerne veľké (aj v desiatkach percent).

Ak teda nechcete zasielať upomienku existujúcim zákazníkom, prispôsobte podmienku podľa vášho e-shopu, môžete filtrovať napr:

  • Dátumu registrácie
  • Dátumu posledného nákupu
  • Dátumu posledného otvorenia e-mailu atď.

Ak používateľ splní podmienku, môžete mu poslať úvodný e-mail s pripomenutím a predstavením. Potom opäť nastavíme čakanie, aby mal zákazník čas na uskutočnenie nákupu. Ak nákup uskutočnil, úlohu ste splnili a kontakt môžete presunúť do hlavného zoznamu a ukončiť automatizáciu.

Ak nie, môžete skúsiť ešte jeden e-mail a potom ho presunúť do hlavného zoznamu (aj tu môžete použiť čakanie, aby hneď nespadol do nejakej automatizácie).

Ecomail a Dekovacka automatizace 6

Toto bol len príklad možného scenára, každý e-shop má iných zákazníkov a predáva iné produkty alebo služby, takže scenáre môžu vyzerať úplne inak. Každopádne ide o klasický scenár v minimálnej verzii, ktorý odporúčam každému, kto používa Thanksgiving.

Najhoršie, čo môžete urobiť, je nechať svoje kontakty ležať ladom. 😊

Tento článok pre vás pripravil LKmedia.cz.

Môžete nás poznať z médií