Ako čo najlepšie využiť kontakty získané z Děkovačky na maximum
Děkovačka je skvelý spôsob, ako budovať databázu e-mailových kontaktov. S každým stáhnutým kupónem, ať už je následně využitý, nebo ne, vám v seznamu přistane nová adresa. Jak s těmito kontakty pracovat, abyste dosáhli oboustranné spokojenosti?
Premeňte záujemcu na zákazníka
Fakt, že si používateľ na ďakovnej stránke vybral práve váš zľavový kupón, síce naznačuje záujem o vaše produkty alebo služby, ale ešte nemusí nutne znamenať, že sa daný človek naozaj stane vaším zákazníkom. Môžete tomu však pomôcť.
Pripravte si automatickú e-mailovú sekvenciu, ktorej cieľom bude premena záujemcu na zákazníka. Prvým krokom je správna segmentácia, nasleduje motivácia príjemcov a optimalizácia e-mailov.
Ako na obsah e-mailov, aby úspešne dosiahli cieľ
V prvom rade musíte rozlišovať, či daný človek kupón využil alebo nie. Ak nie, musíte ho presvedčiť, že kúpou vášho produktu alebo využitím vašich služieb môže len získať. K tomu poslúži automatická sekvencia, ktorá príjemcovi:
- Pripomenie nevyužitú zľavu,
- inšpiruje a poradí s výberom,
- predstaví výhody nákupu u vás.
Počet a rozostup jednotlivých e-mailov bude závisieť od dĺžky platnosti kupónu. Každopádne, v prvom e-maile poďakujte za záujem o vaše produkty (služby) a pripomeňte obmedzenú platnosť kupónu.
V druhom e-maile predstavte svoje bestsellery. Poraďte, čo by si mal človek kúpiť a prečo, aké výhody mu produkt prinesie. Využite recenzie zákazníkov a články na blogu.
V ďalšej správe uveďte výhody nákupu u vás. Napríklad automatické členstvo vo vernostnom klube, ktoré zákazníkom umožňuje využívať zľavy. Povedzte príjemcovi všetky vaše konkurenčné výhody a ich podrobnosti.
V posledný deň platnosti kupónu pošlite e-mail s upozornením na poslednú možnosť využiť zľavu.
Ak má váš zľavový kupón krátku dobu platnosti (napr. len tri dni), možno budete musieť automatizáciu skrátiť a túto informáciu dostať len v dvoch e-mailoch.
Nepodceňujte prvý dojem
Prvé, čo príjemca vždy uvidí, bude predmet e-mailu. Ten rozhoduje o tom, či správu vôbec otvorí. Dá sa predpokladať, že keď si človek váš zľavový kupón vybral, očakáva nejakú komunikáciu z vašej strany, aj tak si však dajte záležať na prvých slovách, ktoré si príjemca v e-mailovej schránke prečíta. Ako na to, zjistíte v článku Jak na předmět e-mailu, který si vaši příjemci budou chtít okamžitě otevřít.
Rovnako dôležitý je preheader, krátky text, ktorý sa vo výpise e-mailov zobrazí hneď pod predmetom alebo vedľa neho. Čo by mal obsahovať?
- Rozvinutie predmetu,
- výzvu k akcii,
- konkurenčnú výhodu alebo iné atraktívne oznámenie.
Príklad predmetu a preheaderu ku zľavovému kupónu do e-shopu s prírodnou kozmetikou:
Vy naozaj nechcete mať čistú a žiarivú pleť? | Nenechajte prepadnúť svoju zľavu na 100 % prírodné produkty vyrábané v ČR.
Ako pripraviť automatizáciu v e-mailingovom nástroji
Pozrime sa teraz na technické nastavenie takejto automatizácie. Ako príklad použijeme e-mailingový nástroj SmartEmailing, ktorý je s Děkovačkou propojený.
V nástroji máte pripravený zoznam, do ktorého sa kontakty z Děkovačky zapisujú. Ako spúšťač sekvencie (trigger) poslúži udalosť Pridanie do zoznamu kontaktov.
Pred odoslaním jednotlivých e-mailov je potrebné overiť, či si kontakt zakúpil alebo nie (podmienka prevádzkovateľa). Najprv nastavte čakaciu dobu (Čakanie operátora) v závislosti od platnosti kupónu. Potom pomocou podmienky overte, či je počet nákupov nulový.
Túto podmienku musíte nastaviť pred každým ďalším odoslaním e-mailu. Ak kontakt medzitým nakúpi, podmienku nesplní a automaticky sa tým vyradí zo scenára. Ak nenakúpi, posunie sa v scenári ďalej a odošle sa mu ďalší e-mail (akcia Odoslať e-mail).
Scénář sekvence může vypadat například takto:
V Ecomailu budete postupovať veľmi podobne:
- Spúšťačom bude prihlásenie do zoznamu. . Ecomail lze s Děkovačkou také prepojit, aj s funkciou Ďakujem, takže kontakty budú automaticky zaradené do pripraveného zoznamu.
- Nastavíte čakaciu dobu a podmienku nákupu (uplatnenie kupónu).
- Ak podmienka nie je splnená, odošle sa ďalší e-mail, v opačnom prípade sa kontakt odstráni z automatizácie. Zatiaľ čo v aplikácii SmartEmailing kontakt automaticky opustí scenár, v aplikácii Ecomail musíte nastaviť akciu.
Automatický scenár alebo workflow vytvoríte podobne aj v iných nástrojoch (Leadhub, Drip, Samba atd.), ak váš e-mailingový nástroj nemá priamu integráciu s Děkovačkou, budete potrebovať softvér ako Make alebo Zapier. V najhoršom prípade budete musieť kontakty pravidelne importovať ručne.
Pre lepšie výsledky testujte a optimalizujte
Pripravte si viac variantov e-mailov a sledujte, ako sú úspešné. Ide o tzv. A/B testovanie, vďaka ktorému môžete porovnať rôzne verzie a nakoniec ponechať tie najúspešnejšie.
Predtým, ako sa pustíte do A/B testovania, určte, aké ciele chcete dosiahnuť a ako ich budete merať. Najbežnejšími ukazovateľmi pre A/B testovanie sú miera otvorenia a miera prekliku.
Testovať môžete:
- Predmet e-mailu,
- vizuály,
- copywriting v tele e-mailu,
- výzvu k akcii (CTA),
- čas odoslania.
Aby boli výsledky relevantné, testujte vždy len jeden prvok naraz.
Nezaspite na vavrínoch a z jednorazového zákazníka urobte pravidelného zákazníka
Automatická sekvencia pre kontakty z Děkovačky beží, zo záujemcov sa stávajú vaši zákazníci. Aby však nezostalo len pri jednorazovom využití zľavového kupónu, chopte sa príležitosti a s kontaktom ďalej pracujte.
Keď sa kontakt stane zákazníkom, t. j. použije kupón, spustite uvítaciu sekvenciu, ktorá predstaví vašu značku v 4-6 správach.
- Predstavte svoju spoločnosť, svoj tím, podelte sa o svoje zázemie a víziu do budúcnosti.
- Vytiahnite svoje najlepšie produkty alebo služby.
- Uverejnite FAQ, recenzie od spokojných zákazníkov a užitočné články na blogu.
- Predstavte zákazníkom svoj vernostný systém, bezplatnú dopravu, materiály na stiahnutie a ďalšie výhody.
Pokračujte v upevňovaní vzťahov so zákazníkmi a poskytnite im užitočné informácie a zaujímavé ponuky v správny čas prostredníctvom e-mailu. Kampaň krížového predaja môže byť skvelým spôsobom, ako ponúknuť zákazníkovi súvisiaci produkt alebo službu.
Pri navrhovaní kampane krížového predaja majte na pamäti, že zákazník z nej musí mať prospech. Nepredpokladajte, že potrebujete zvýšiť predaj toho či onoho. Mali by ste zákazníkovi uľahčiť prácu, ušetriť mu čas alebo ho inšpirovať.
Ak potrebujete inšpiráciu na rôzne automatizácie e-mailingu, pozrite si reláciu Kafe a marketing s Ondřejem Karanským z Portu, ktorý nás nechal nahliadnuť do svojich vlastných prepracovaných scenárov v Ecomaile.
Robte e-mail marketing efektívne
Posielanie e-mailov sa môže stať jedným z vašich najlepších marketingových kanálov, a to aj v prípade kontaktov na Deň vďakyvzdania. Teraz, keď už viete, ako na to, využite jeho potenciál naplno. A ak potrebujete pomoc s jeho nastavením, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám s e-mailovým marketingom pômožeme.